Wednesday, January 18, 2012

September 2009 - 17 January 2012

Assalammuailaikum :)

Hai semua.
17 January 2012 :'(

Okay. tarikh tu tarikh yang amat sedih bagi acap dan aku. kami punya kucing kesayangan dah tada. nama dia Gengga Sayang. acap cakap, dia manjee sangat! walau pun aku tak pernah jumpa dia, tapi perasaan hati tu dekat dengan Gengga nie. aku just sempat tengok gambar dia ja. Gengga comel sangat. dia warna kelabu then corak at badan dia lawa sangat. sebab dia kucing kacukan, tak silap kacukan kucing batu kot.

Cerita dia macam nie, masa tu acap gtau at aku yang Gengga sakit. aku terkejut berok kot. tetiba dia sakit apa hal? then, acap cakap Gengga mulut berbuih sebab maybe termakan racun. Ya Allah, aku time tu dekat pasar malam, nak nagis kuat kuat. tapi tak kan lah nak nagis dekat pasar malam tu kan? pendam ja dalam hati. then, acap cakap dia pergi cepat cepat cari air kelapa untuk penawar racun tu. but, respond still tada apa apa. time malam, aku skype dengan acap. dia cerita semuanya pasal Gengga then aku start nagis. tak dapat tahan sebak. kucing macam tu mati dalam keadaan terseksa. dengan racun dalam badan.

Petang tu, acap call aku. aku happy sangat dia call aku sebab rindukan dia. tapi, berita malang yang aku dengar. dia cakap, 

Acap : Eny, gengga dah mati.
Aku : serious?
Acap : serious.
Aku : serious?
Acap : serious.

Ya Allah... Gengga dah mati? lepas tu, dalam kepala otak aku asyik piki ja yang lepas nie kalau aku call acap, dah tada dah bunyi meow meow. dah tada aku nak panggil, genggaaa.. sedihnya :'(
and acap pon cakap lepas nie dah tada kucing nak kejar dia, ada kucing panjat at tingkap. hmm. Gengga nie aku dengan acap anggap macam anak ja. sedih. :'(

Tadi aku skype dengan acap, dia cakap dia try gali kubur Gengga balik, sebab tanak ada binatang lain makan dia. acap gali tanah bagi dalam. Ya Allah, rasa macam lain sangat. lepas nie, aku dah tak tanya acap dah, dah bagi Gengga/anak makan belum? hmm.

Menangis aku tulis entry nie. sumpah tak tahan sebak walau pun Gengga seekor kucing. rasa lain sangat sangat. kalau aku dengan acap bergado time call, Gengga meow meow ja macam tanak bagi kami berdua bergaduh. dia macam memahami kitaorg.

Gengga, sory mak mampu buat nama Gengga atas kad topup nie ja.
Mak sayang Gengga :'(


Ya Allah, aku sayang Gengga nie macam aku sayang manusia. walau pun tak pernah jumpa dia, tapi dia dekat dengan hati aku. sayang dia sangat sangat.

Mak & Abah  sayang Gengga sangat sangat :'(

No comments:

Post a Comment